Home » Dit zijn voedingsmiddelen en dranken die je energie ondermijnen

Verminder sommige van deze handige, schijnbaar gezonde voedingsmiddelen, en je zult misschien merken dat je je veel helderder en energieker voelt.

Het ingrediënt dat je oplaadt en je vervolgens naar beneden haalt

Van instant havermout tot vanille-amandelmelk, toegevoegde suikers zijn alomtegenwoordig in bewerkte voedingsmiddelen en dranken en kunnen gewichtstoename, hartaandoeningen, diabetes, hoge bloeddruk en meer veroorzaken. Dit is waarom ze je uiteindelijk een leeg gevoel geven: ze zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel stijgt en dan, net zo snel, daalt. Als je deze voedingsmiddelen met veel suiker kunt vervangen door voedingsmiddelen die je lichaam langzamer verwerkt, krijg je die pieken niet en zie je een verbetering in je energieniveau. Je kent de oefening, maar het moet worden herhaald: volle granen, fruit en groenten en magere eiwitten zijn allemaal goede opties.

voedingsmiddelen en dranken die je energie ondermijnen

Je lage calorieën-lunch

Een salade als lunch klinkt als een geweldig idee, zolang het niet alleen een portie ijsbergsla, wat geschaafde wortelen en een dressing is. Het eten van een kom vol groenten met weinig eiwitten en koolhydraten geeft je waarschijnlijk niet genoeg calorieën om je door de rest van jouw dag te brengen. Als je een stapel broccoli en sla van 200 calorieën eet, is het geen wonder dat je om 16.00 uur hongerig en moe bent. Vermeerder je salade in plaats daarvan met kip, kikkererwten, quinoa of edamame, voor langzaam verbrandende energie. En, zoals eerder vermeld, pas op voor zoete saladedressings zoals honingmosterd en frambozenvinaigrette. Olijfolie en azijn zijn een betere keuze.

Zuivelrijke snacks

Sommige mensen ontwikkelen intolerantie voor de eiwitten in zuivel (caseïne en wei) naarmate ze ouder worden. Als je een gebrek aan energie merkt na het eten van yoghurt of kaas, kan een zuivelintolerantie de boosdoener zijn. Een groot deel van de mensen met een zuivelintolerantie klaagt over vermoeidheid. Het kan te verklaren zijn omdat ons lichaam per ongeluk een immunologische reactie op de eiwitten ontwikkelt, waardoor een leger van antilichamen wordt opgebouwd om zich tegen de eiwitten te mobiliseren wanneer ze verschijnen, wat resulteert in vermoeidheid.

voedingsmiddelen en dranken die je energie ondermijnen

Meer dan één ontspannend drankje

Als je ’s avonds een glas wijn drinkt, val je sneller in slaap. Maar drink je meer, dan kun je onrustig slapen en wakker worden met een gevoel dat je niet helemaal uitgerust bent. Een overzicht van 20 onderzoeken wees uit dat te veel alcohol de REM-slaap kan onderbreken, wat van vitaal belang is voor de concentratie. Nog een reden voor vrouwen om een ​​tweede glas wijn te heroverwegen: een onderzoek uit 2011 wees uit dat vrouwen vaker dan mannen gaan woelen en draaien na te veel drinken.

door Gennifer


0 reacties

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.